Szukaj na tym blogu

środa, 13 grudnia 2023

Superman - Duch Supermana

Pierwsze spotkanie Supermana z Silver Banshee, która pojawia się w Metropolis, by ukraść poszukiwaną przez siebie książkę. Policja i mieszkańcy miasta też stają na jej drodze po raz pierwszy i zanim ludzie zrozumieją, czego się spodziewać, już jest kilka ofiar śmiertelnych... Kiedy pojawia się Superman, wydaje mu się, że wystarczy przeciwniczce unieruchomić ręce, ale sam pada jej ofiarą. Oficjalnie człowiek ze stali umiera... Obserwujemy reakcję różnych ludzi na jego śmierć, co jest dość wyraziście pokazane. Ale niespodziewanie duch Supermana powraca, by kontynuować zakończenie tej sprawy. Czy jednak mu się uda i wydarzenia rzeczywiście są takie, na jakie wyglądają...?
To historia z początków serii Supermana po Kryzysie na Nieskończonych Ziemiach autorstwa i w rysunkach znanego miłośnikom eSa Johna Byrne'a. Rozgrywa się w 1987 roku na wiele lat, zanim ktokolwiek pomyślał o Doomsdayu, więc pomysł uśmiercenia Supermana i to tuż po restarcie jego serii wydawał się dość szokujący.
Choć osobiście nigdy nie lubiłem tej biało-czarnej wiedźmy i kiedyś odrzuciłem możliwość tłumaczenia tej historii, teraz jednak możecie się cieszyć możliwością jej czytania, gdyż ma kilka naprawdę dobrych i zaskakujących momentów. No i jest John Byrne, co powinno miłośników eSa ucieszyć!

5 komentarzy:

  1. A mi ta biało - czarna wiedźma zawsze się podobała :D , No ale są gusta i guściki ;) . Śliczne dzięki !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Superman lata 80te i John Byrne! Aż się łezka w oku kręci :D Co do Silver Banshee to mało miałem z nią do czynienia tak więc fajnie że historia sie ukazała.

    OdpowiedzUsuń
  3. A masz może w planach tłumaczenie Supermana Vol 2 nr. 17, 23, 47 ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pisałem, nie przepadam za Silver Banshee, ale historia z nr. 23 jest ciekawa więc może kiedyś. 17 raczej nie. 47 zdecydowanie nie, nie lubię takich dosłownie piekielnych klimatów i to jeszcze w "Supermanie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, rozumiem. Mi tam piekielne klimaty nie przeszkadzają :D Po prostu otwieram WKKDC 67 - Superman Batman Legendy Najlepszych Na Świecie i na stronie Co wydarzyło się do tej pory byly wymienione te numery i myślałem że może bedziesz miał kiedyś akurat te w planach. A kto pyta nie błądzi podobno, więc zapytałem :)

      Usuń