Szukaj na tym blogu

środa, 10 kwietnia 2024

Superboy - Król Rekin (King Shark)

Pierwsze spotkanie Superboya z King Sharkiem i geneza tego ostatniego utrzymana w stylu hawajskiej legendy. Chłopak ze stali spędza czas na plaży ciesząc się swoimi nowymi goglami z rentgenem podarowanymi mu przez profesora Hamiltona (historia ma miejsce po Superboy - Sidearm 1, Superboy 0). Gdy zostaje zagrożone przez rekina życie córki brata Tany, Superboy rusza na pomoc myśląc początkowo, że jest to zwykła akcja ratunkowa. Szybko okazuje się, że atakującym nie był zwykły rekin... Chłopak ze stali łączy siły z policją i agentem Makoą, by dopaść King Sharka, wciąż nie mając do końca pojęcia przeciw czemu rusza, a przeciwnik może być znacznie groźniejszy, niż możnaby się spodziewać.
Klasyczna opowieść z Superboyem z początków jego działalności na Hawajach, z typowym humorem dla tej serii. Ale tym razem mamy wspomniany klimat hawajskich legend, według których Król Rekin istniał już dawno temu, co dodatkowo przyciąga wzrok i ciekawie się czyta.
Zazwyczaj staram się zostawiać w oryginale nazwy własne postaci, ale tym razem nieco lawirowałem z tłumaczeniem. Gdy mowa jest o legendzie, lub niewiadomo o kim, tłumaczyłem jako "Król Rekin". Natomiast, gdy wiadomo dokładnie, że chodzi o zębatego przeciwnika Superboya zostawiałem w oryginale jako "King Shark".
Miłego czytania, tylko jeśli jesteście gdzieś blisko wody uważajcie na rekiny! :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo dobre od razu zacząłem czytać po ściągnięciu

    OdpowiedzUsuń
  2. Komiks z mojej listy życzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba to Ty mi go kiedyś zasugerowałeś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dobrze powiedzianie,, zasugerowałem :) Tak, na fali popularności filmu The Suicide Squad 2021. Obejrzałem a i też było pełno memów z Sharkiem i tak własnie się zainteresowałem kiedy on się w ogóle pojawił i gdzie. Chyba chaotycznie napisałem :D Ale mamy oto właśnie ten numer :)

      Usuń