Szukaj na tym blogu

piątek, 31 lipca 2020

Wonder Woman - Gra bogów

"Córko Nieba. Siostro Ziemi. Żegnaj..." "Ocal ją, synu Ziemi, ocal ją, jeśli możesz. Ona jest kluczem!"
Czarnowłosa kobieta pojawia się w dziwnym miejscu na ceremonii, która okazuje się... jej własnym pogrzebem! Nie wie, jak się tu znalazła, nie pamięta niczego, odbicie jej własnej twarzy jest dla niej obce. Ale szybko odkrywa dwie rzeczy: pierwszą, że "żałobnicy" bardzo chcą, by była martwa! I drugą, że choć nie posiada żadnych mocy, doskonale umie walczyć. W trumnie odkrywa glinianą figurkę niemowlęcia, która z czymś znajomym jej się kojarzy. Co więcej, wygładzenie figurki tam, gdzie ma bliznę sprawia, że świeża rana bohaterki również znika. Do tego okazuje się, że świat, w którym jest zdecydowanie nie jest Ziemią... Znajduje jednak drogę powrotną, ale tajemnicze mroczne siły podążają za nią. Jednak zaczynają działać również drugie siły związane z Naturą i samą Gają, które zdają się ją prowadzić... To jednak nie wystarczy. Przypadkowo spotkana osoba zdradza bohaterce, że z całą pewnością jest ona Dianą, zwaną Wonder Woman! Ale wciąż nie posiada żadnych mocy, a zasłona skrywająca jej wspomnienia dopiero zaczyna się przejaśniać. By spróbować wymknąc się mrocznym siłom bohaterka postanawia radykalnie zmienić swój wygląd. Czy to jednak wystarczy...?
Tymczasem Trevor Barnes zauważa zniknięcie Diany, oraz, że w różnych rejonach świata zaczyna panować susza i problem z żywnością. Objawiają mu się hinduska i afrykańska bogini informując go, że ma ważną misję do spełnienia i obudziło się coś niesłychanie mrocznego i potężnego. Kluczem do ocalenia świata- lub jego zagłady- może stać się Diana. Trevor musi ją odnaleźć i uratować, nie wiedząc, że ona wcale go nie pamięta, a on sam stał się wybrańcem Gai, nie tylko do odnalezienia Amazonki...
Planeta Oa: Strażnik Ganthet wyczuwa nadejście mrocznej siły, która może calkiem odmienić losy Wszechświata...
Themyskira: Amazonki zostają zaatakowane przez scyllę, która dała się we znaki Odyseuszowi, a za wszystkim stoi potężna wojowniczka, bogini o imieniu... Diana!
Brzmi jak coś totalnie zakręconego, pełnego totalnie nieprzewidywalnych zwrotów akcji? Bo taka jest właśnie ta saga! A jednak znajdzie się tu miejsce na uczucia, poszukiwanie własnych wspomnień i odzyskiwanie/kształtowanie swojej tożsamości, a także piękne i bardzo poruszające zakończenie, nad którym nie można przejść obojętnym po zakończeniu czytania tej sagi.

10 komentarzy:

  1. Dzięki za te 3 numery :D Czekam na kolejne by przeczytać całość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że czekasz na całość tej historii z zamiarem jej przeczytania:) Mam nadzieję, że zarówno Ciebie, jak i innych zainteresuje ta saga. To dzisiaj czwóreczka, więc powoli, krok po kroku już jest bliżej końca, niż początku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super - WW zawsze cieszy (zwłaszcza, że tylko Ty robisz z nią translacje).
    Marzy mi się załatanie całej dziury pomiędzy Rajem Utraconym, a tą Grą Bogów oraz uzupełnienie całego runu Pereza - jak coś to mogę pomóc z wklejkami w tym temacie bo co jak co ale Run Peraza zasługuje by był dostępny w całości - w razie pisz, chętnie to powklejam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że napisałeś, bo wiem, że jesteś fanem WW i ostatnio się zastanawiałem, gdzie się podziałeś:) "Raj utracony" oraz "Gods of Gotham" wyszło razem drukiem w Wielkiej Kolekcji Komiksów DC 27. Ale nie wiem, czy zauważyłeś, że w Czerwcu przetłumaczyłem "Raj odnaleziony", do którego kiedyś sam mnie zachęcałeś:) I są jeszcze inne komiksy z WW ostatnio- "Inspiracja", czy poprzedzający tą sagę "Cudowni chłopcy". A wcześniej, na końcu Maja, była jeszcze "Kosmiczna migracja" (i to właśnie ten czas Pereza:) ) Przeglądnij sobie dokładnie mój blog z ostatnich miesięcy, jak przypadkowo Ci to wszystko umknęło:) Co do Pereza, to też jest moim ulubionym autorem jeśli chodzi o Amazonkę. Ale w sumie już tam za dużo nie zostało do tłumaaczenia. Głównie crossover "War of the gods", i o tym kiedyś rozmawialiśmy, że moglibyśmy wspólnie robić. Tylko musiałbym najpierw przetłumaczyć komiksy, które są wprowadzeniem poprzedzającym ten crossover. Ale może kiedyś zrobimy to wspólnie:) Na razie zapraszam Cię do czytania tej sagi i tych wszystkich wymienionych pozycji, jeśli je przeoczyłeś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe, wcale nie pominąłem tych pozycje, które wymieniasz Wilku. Na bieżąco sprawdzam i pobieram Twoje translacje ;)
    Chodziło mi o to, że marzy mi się aby uzupełnić wszystkie luki jakie powstały pomiędzy poszczególnymi zeszytami:
    - w nowszych numerach brakuje zeszytów 153, 160-161, 170-171 oraz 173-188;
    - a w Runie Pereza brakuje tych numerów: 8, 22-24, 26, 41, 47-49, oraz 51-62.

    Ja wiem, że tego jest sporo więc dlatego napisałem, ze uzupełnienie tych zeszytów to moje "marzenie" no i chętnie przy tym pomogę.
    Jasne, że nie wszystko naraz ale jakbyś chciał powoli uzupełniać te zeszyty to ja bym bardzo chętnie pomógł przy wklejce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło wiedzieć, że sprawdzasz i pobierasz na bieżąco:) Nie wiedziałem, że tak jest, skoro milczałeś. Może kiedyś zrobimy wspólnie "War of the gods". Choć trzebaby najpierw zrobić do tego wprowadzenie. Co do serii Pereza 8, 22, 41 i 49 są bardziej historiami tekstowymi, przypominającymi i podsumowującymi to i owo- z czego 22, z tego, co pamiętam, ma też odwołania do Donny Troy. 23-24 to pierwsze pojawienie się Hermesa i nad tym można się zastanowić. 26- to część "Invasion", ale moim zdaniem mniej ciekawe, niż 25, czyli "Płonąca szkoła". 47-48 to Diana i Donna przeciwko stworom ciemności Kirke- dość luźna i moim zdaniem gorsza kontynuacja wątków z "Kirke" (17-19). Raczej zbytnio mi się to nie spodobało. 51 i 56-57 do 51 to prolog do "War of the gods", która to saga oprócz serii głównej zawiera też 58-61- jak najbardziej można o tym pomyśleć:) 52-55 to historia "Shattered", która jest mroczna i nieźle zakręcona- raczej na razie nie. Co do nowszych- "Land of the lost" (178-185) jest prawdodopobne do tłumaczenia, ale jeszcze nie teraz. Z resztą zobaczymy:) Na razie dziś piąteczka "Gry bogów":)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za całość. Nie spodziewałem się że będzie tak ciekawe ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Wilku. Kolejny raz dzięki za świetną robotę. Mam pytanie (już kiedyś je zadałem, ale gdzieś mi zaginął ten wątek - jeśli odpowiedziałeś, to przepraszam za brak reakcji z mojej strony).
    Otóż miałem już niezłą kolekcję Twoich prac i niestety utraciłem wszystko. Czy jest jakiś sposób/miejsce, z którego mógłbym pobrać to, co zrobiłeś do tej pory jeśli chodzi o Supka? Z góry dzięki za info.
    Tak trzymać :)
    Pzdr
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście chodzi mi o to, żeby uniknąć konieczności pobierania przez posty na blogu :)

      Usuń
    2. Mam! Zatem musze tylko troszke pogrzebac :)
      Po stokroc dzieki!

      Usuń